Customer experience – dlaczego warto o niego dbać?

W dobie “wszystkiego” doświadczenia klienta (określane najczęściej jako customer experience) odgrywają ogromną rolę w jego procesie zakupowym. Jeśli będzie zadowolony, istnieje ogromna szansa, że do nas powróci, w przeciwnym wypadku prawdopodobnie zdecyduje się poszukać innego dostawcy. Globalny trend konsumencki wymaga zaangażowania w obsługę klienta.

Customer experience – pozytywne doświadczenia klientów

Z międzynarodowych badań Salesforce wynika, że aż 84% klientów uważa, że customer experience jest równie ważne jak jakość sprzedawanego produktu. Co więcej, aż 73% ankietowanych, którzy przeżyli chociaż jedno pozytywne doświadczenie podczas zakupów, oczekuje, że doświadczy tego samego także u konkurencji. Dlatego właśnie inwestycja w dbałość o customer experience naprawdę się opłaca.

Pozytywne doświadczenia klientów zmniejszają prawdopodobieństwo zwrotów i reklamacji, wpływają na chęć pozostawienia pozytywnego komentarza, na większą lojalność, wzrost satysfakcji, przekładają się także na rekomendacje, tzw. marketing szeptany. Badania dowodzą, że dbałość o wysoką jakość doświadczeń klienta pozwala podnieść cenę produktów do 16%.

Jak budować doświadczenia klienta?

Warto tutaj pamiętać, że customer experience to zdecydowanie więcej niż tylko obsługa klienta – aby dobrze zrozumieć o co w nim chodzi, należy spojrzeć holistycznie na swoją firmę. Doświadczenia klienta zaczynają się już na etapie znalezienia marki w Google, poprzez intuicyjną stronę, szybką i sprawną wysyłkę produktu aż po ewentualny kontakt z obsługą w celu dokonania zwrotu lub reklamacji. W dużym skrócie, Twoje decyzje i to co robisz mają przeogromny wpływ na postrzeganie Twojej marki przez potencjalnych klientów.

Jeśli czujesz, że nie jesteś w stanie w pojedynkę sprostać oczekiwaniom klientów, służymy pomocą. Gwarantujemy zmniejszenie kosztów nadawania paczek i usprawnienie procesów wysyłkowych. Zadbamy także o szybką obsługę zwrotów i reklamacji. Pamiętaj, za pozytywnymi doświadczeniami klientów z Twoją firmą wcale nie musi stać jedna osoba, a inwestycja w customer experience naprawdę się zwraca. Customer expierence można znaleźć także w takich usługach jak magazynowanie, konfekcjonowanie czy transport towaru. W każdym z tych elementów trzeba zadbać o odpowiednie podejście do klienta.

Share this article