Dynamiczny rozwój e-commerce nieodwracalnie zmienił zachowania konsumentów na całym świecie. Nieograniczony dostęp do szerokiej gamy produktów umożliwia kupującym podejmowanie decyzji zakupowych niemalże wszędzie i o każdej porze, co w konsekwencji również wpływa na obsługę logistyczną zamówień online. Odpowiedź może być zatem prosta: kiedy czujesz, że Twój interes wymyka Ci się spod kontroli, Twój asortyment zaczyna walać się po mieszkaniu, a doba niemiłosiernie się kurczyć, zdecydowanie czas pomyśleć o wsparciu – poznaj outsourcing logistyczny.
Kiedy postawić na outsourcing logistyczny?
Ale to nie takie łatwe. Na ogół warto już wcześniej pomyśleć o pomocy firmy zewnętrznej. I absolutnie nie chodzi nam tutaj o namawianie Cię za wszelką cenę do podjęcia współpracy z nami. Po prostu zależy nam na zwróceniu Ci uwagi na fakt, że kiedy Twój biznes zaczyna Cię przerastać, może być już trochę za późno na podjęcie działania. W prowadzeniu własnego biznesu świetnie sprawdza się zasada, że lepiej zapobiegać niż leczyć.
Konkurencja na rynku e-commerce jest naprawdę ogromna, a na doświadczenia zakupowe ma wpływ sporo czynników. Jeśli więc Twoja dostawa się opóźnia, jej koszty są wysokie, a sam proces zakupowy mało intuicyjny, możesz mieć pewność, że klient w przyszłości nie zdecyduje się na skorzystanie z Twoich usług. Nie mamy żadnych wątpliwości, że logistyka B2C ma ogromne znaczenie w budowaniu wizerunku sklepu internetowego. Bezbłędna realizacja zamówień klientów indywidualnych, terminowa dostawa oraz szybka obsługa zwrotów pozytywnie wpływają na postrzeganie marki danego sklepu internetowego.
Reasumując, nie ma jednej konkretnej odpowiedzi na pytanie, kiedy warto zdecydować się na outsourcing logistyczny, ale na pewno warto pamiętać, że zawsze jest taka możliwość. Bardzo często okazuje się, że tego typu rozwiązanie jest zdecydowanie tańszą opcją niż np. inwestycja we własny magazyn czy w pracowników zajmujących się kompletowaniem i wysyłką paczek.
Zatem gdy czujesz, że Twój sklep się rozwija, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zweryfikować, czy współpraca z firmą świadczącą profesjonalne usługi logistyczne nie będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Warto dodać, że oferty na ogół są elastyczne, dzięki czemu masz szansę wybrać usługę najlepszą dla Ciebie i optymalną dla Twojego biznesu.
Outsourcing usług logistycznych – wady i zalety
Jeśli jesteś na naszej stronie, to znaczy, że zaczynasz rozważać, czy warto zlecić usługi logistyczne firmie zewnętrznej. Spróbujemy pomóc Ci odpowiedzieć na to pytanie. Zobacz jakie korzyści i jakie zagrożenia niesie ze sobą współpraca z HOPI.
Zalety outsourcingu w logistyce:
- Brak konieczności wynajmowania własnej powierzchni magazynowej.
- Brak konieczności zatrudniania pracowników do obsługi magazynu i pakowania zamówień.
- Model rozliczeń, w którym płaci się wyłącznie za wykonane operacje, bez opłat stałych. Koszt takiej usługi skaluje się więc na podstawie obrotów sklepu.
- Zoptymalizowanie organizacji działań magazynowych. Wpływa to na krótki czas realizacji zamówień i minimalizuje liczby pomyłek.
- Usprawnienia na miarę XXI wieku. Wdrażanie rozwiązań z zakresu automatyki dedykowanych indywidualnym potrzebom klientów.
- Oszczędność czasu
Wady outsourcingu logistyki e–commerce
- Brak pełnej kontroli nad realizacją zamówień.
- Istnieje prawdopodobieństwo, że koszty współpracy mogą przewyższać działanie na własną rękę. Najczęściej jest to jednak równoważone przez oszczędność czasu.
W naszym odczuciu, każdy właściciel sklepu online powinien rozpatrzyć wszystkie za i przeciw i wybrać rozwiązanie, które będzie najlepiej odpowiadać potrzebom jego branży. W razie jakichkolwiek pytań, zachęcamy do kontaktu. Magazynowanie z Hopi to wygoda – zapoznaj się z naszą stroną internetową poświęconą tej usłudze.