Opakowania wielokrotnego użytku dla e-commerce

Recept na ekoopakowanie jest więcej niż jedna. Dowiedz się, na czym polegają ekologiczne opakowania i dlaczego warto przejść na zieloną stronę mocy!

Plastik nie zawsze musi być zły

Sytuacja przedstawia się następująco: e-sklepy odchodzą od (do bólu) nieekologicznych paczek. A odmieniany na wszystkie sposoby plastik (od opakowania po jego wypełnienie) musi być wykorzystywany wielokrotnie. A jeśli nie może – po prostu rezygnuje się z niego, bo wtedy tylko zaśmieca planetę. Przecież łatwo go zastąpić czymś lepszym dla środowiska i wcale niekoniecznie droższym.

Elektronika w paczkach?

Polscy naukowcy już pracują nad – uwaga – inteligentnym opakowaniem wielokrotnego użytku, które będzie zawierać elementy elektroniczne, co umożliwi zrezygnowanie z tradycyjnych etykiet. Mało tego – to inteligentnie opakowanie dla ecommerce będzie zapamiętywać choćby takie informacje jak… wstrząsy, upadki, a także sprawi, że skróci się czas wypełniania dokumentów związanych z przesyłką.

Zanim jednak ten projekt trafi na komercyjny rynek, trochę poczekamy. Co nie zmienia faktu, że już teraz możemy wdrażać świetne rozwiązania, za które podziękuje nam planeta.

Ekologiczne pakowanie – na czym polega?

Jak widać, następuje zmiana podejścia, A Ty co – masz zostać w tyle? Nie możesz sobie na to pozwolić, nie chcesz przecież przegrać z konkurencją. Bo jak nie idziesz do przodu, to się cofasz.

No dobrze, ale po czym poznać ekologiczne opakowanie? Jak już wyżej wspomnieliśmy – powinno być wolne od plastiku, a jeśli się w nim znajdzie, należy używać go wielokrotnie. Najczęściej jednak ekoopakowania powstają z przyjaznych środowisku materiałów. Ale to nie jedyny wyznacznik, bo jest ich znacznie więcej. Skupmy się na tych najczęstszych – na opakowaniach nadrukowuje się różne ikony, które oznaczają np.:

  • recykling,
  • biodegradowalność,
  • brak plastiku,
  • nadanie się do ponownego użycia,
  • lokalną produkcję.

Co ważne, już podczas projektowania opakowania należy założyć, co się konkretnie z nim stanie po użyciu – może np. posłużyć jako… domek dla lalek, jak dowiadujemy się z raportu o trendach dominujących w obecnym roku, zdiagnozowanych przez zapakuj.to – producenta opakowań. Ponadto można opakowaniom nadać drugie życie, zupełnie spontanicznie, np. jako torba na zakupy, pudełko na kosmetyki itp.

Ekologiczne w duchu opakowanie to także takie, na które zużyto mniej materiału, co wpływa na redukcję jego wagi i jednocześnie obniża koszty produkcji! Jak widać, ‘ekologiczne’ oznacza również ‘ekonomiczne’.

Ekoopakowania dla e-commerce tylko z eHOPI!

Oto, co daje używanie ekologicznych opakowań: wpasowywanie się w panujące trendy, niższe koszty i wizerunek nowoczesnej firmy w jednym! Pomożemy Ci to osiągnąć, wystarczy, że powierzysz nam proces pakowania zamówień realizowanych w Twoim sklepie. To jak – wchodzisz w to? Dołącz do trendu ekoopakowań i bądź eHOPI!

Share this article